logo

Köpvillkor Valley Lifestyle


KONTAKT

Valley Lifestyle AB är en lifestyle-butik belägen i Leksand som grundades 2013. Vi vill erbjuda dig som kund ett unikt och handplockat sortiment av tidlösa ting och de senaste trenderna. Vi är noga med vad vi säljer och vår ambition är att det ska vara så bra varor som det är möjligt. Vi sätter ett högt värde i bra kvalitet och ett bra tillverkningssätt, både vad gäller hur människor och miljö påverkas i produktion och utveckling av varorna.
Vi hoppas kunna erbjuda dig bästa möjliga shoppingupplevelse.

Valley Lifestyle AB
Norsgatan 28
79330 Leksand

 

Öppettider:

Mån – Fre 10.00 – 18.00
Lör 10.00 – 15.00



Undrar du över något så är du välkommen att kontakta oss på valleylifestyle@gmail.com
Vår målsättning är att svara dig så fort som möjligt.

www.valleylifestyle.se

 

BESTÄLLNINGSINFORMATION

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (valleylifestyle@gmail.com)

 

PRISER OCH PRODUKTER

För att handla hos Valley Lifestyles webbutik måste du vara över 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.

Priserna är i svenska kronor (SEK) inklusive moms.

Vi har ingen minimi order utan alla beställningar är välkomna.

Det är ibland svårt att återge en produkt på korrekt sätt med enbart en bild. Vi gör vårt bästa för att du ska få en så rättvis bild som möjligt, men olika datorskärmar kan återge färger lite olika, därför reserverar vi oss för färgavvikelser.

Valley Lifestyles fysiska butik och nätbutiken kan ha olika priser och kampanjer, då vi ser butikerna som två separata.

Vi gör vårt bästa för att butiken ständigt ska vara uppdaterad. Dock reserverar vi oss för att vissa varor kan ta slut då samma lagersaldo på vissa artiklar även gäller för Valley Lifestyles fysiska butik. Vi kontaktar dig om detta skulle uppstå och stryker varan från din order.

Valley Lifestyle har rätt att ändra priser och frakter som är uppenbart felaktiga utan förhandsinformation.

 

KUNDUPPGIFTER

Vid första köptillfället ber vi dig fylla i dina kunduppgifter. Dessa måste du fylla i för att vi ska kunna hantera dina beställningar på bästa möjliga sätt.

De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifterna hos oss så ordnar vi det. Personuppgiftslagen hittar du på http://www.pul.nu

Det är viktigt att du anger rätt e-postadress då orderbekräftelsen skickas dit. Om du behöver ändra dina kunduppgifter kan du kontakta oss på mail valleylifestyle@gmail.com

 

FRAKTER

Vi skickar dina varor med DHL eller posten.
Frakt tillkommer på din beställning med 49-69 SEK. Fraktfritt när du handlat för 1000 SEK.

Undantag är om du som kund har möjlighet att hämta dina varor i vår fysiska butik, i så fall väljer du det som fraktalternativ.

 

LEVERANS

Din beställning skickas iväg så fort som möjligt och levereras till dig mellan 1 – 4 arbetsdagar.
Om paketet inte får plats i din postlåda så får du en avisering när paketet levererats till ditt närmaste uthämtningsställe. Aviseringen sker via sms om du angett mobilnummer, annars via e-post.

Om du valt att hämta ditt paket i butiken så läggs dina varor undan i en vecka, därefter makuleras beställningen. Har du inte möjlighet att ta dig till butiken inom en veckas tid från ordertillfället kan du alltid höra av dig till oss och komma överens om annan tid.
Tänk på att distansavtalslagen inte gäller när du hämtar din order i butiken.

BETALNING

All betalning sker via Klarna, och de erbjuder olika betalningsalternativ.  Med Klarna handlar du alltid tryggt och enkelt.
Du väljer betalningssätt när du befinner dig i kassan. Du kan välja mellan följande alternativ;
o    Kortbetalning
o    Faktura 14 dagar eller delbetalning
o    Klarna Konto
o    Direktbetalning via bank

BESTÄLLNING FRÅN UTLANDET

Vi tar gärna emot beställningar från Danmark, Norge och Finland. Frakten till dessa länder är för närvarande 250 SEK. Eventuell tullavgift betalas av mottagaren.

ÅNGERRÄTT/RETUR

Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från det du mottagit ditt paket.
Enligt distansavtalslagen gäller också att varan ska återlämnas i oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och även för transportrisken gentemot posten.
Emballera väl! Är varan trasig vid en retur kan vi inte ersätta dig och du får själv ta reklamationen gentemot posten.

Varan ska vara oanvänd och ligga i sitt originalemballage. Klisterlappar, text eller annat får inte vara på förpackningen. Tags och etiketter som hör till varan ska vara kvar.
Från det att du hämtat ut eller fått hem din vara tillhör den dig. Vill du returnera varan till oss och den inte överensstämmer med ovanstående villkor kan vi inte ta emot varan från dig eftersom vi inte kan sälja den vidare.

Vid retur och byte följer du anvisningarna på papperet som skickas med din beställning. Skulle det vara så att vi inte har den vara du vill byta till hemma så hör vi av oss till dig och du får pengarna tillbaka istället.
Vid byte står vi för frakten då vi skickar dig den nya varan.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Om du till exempel betalade din order med betalkort, sätter vi tillbaka summan på samma kort.

Som kund står du för kostnaderna vid retur/byte samt ångrat köp. (dvs returfrakt)

Pengar i retur inom 30 dagar.

EJ UTHÄMTAT PAKET

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Vid utlandsbeställningar debiteras den faktiska frakten tur och retur!

REKLAMATION

Reklamation av felaktig eller defekt vara ska ske så fort felet upptäcks (inom en vecka efter att du mottagit din vara).
Kontakta ALLTID oss vid reklamation på valleylifestyle@gmail.com så fort du upptäckt felet och innan du skickar tillbaka till oss.
Skicka inte tillbaka varan utan att först kontakta oss. Skickar du ändå en vara tillbaka till oss utan att ha kontaktat oss först kan vi inte ersätta dig för frakten. Om du redan vid uthämtning av paketet märker att emballaget är trasigt ska du öppna paketet och kontrollera varan. Är varan trasig reklamerar du direkt till ditt postombud. Vi ersätter varan med en likvärdig eller så får du pengarna tillbaka.

Du ersätts för eventuella kostnader, som returfrakt, vid godkänd reklamation. Om du upptäcker ett fel, vänligen meddela oss snarast möjligt.

Om vi inte kan komma överens vid en reklamation hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer deras rekommendationer.
www.arn.se

FORCE MAJEURE

Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelse för Valley Lifestyles sida, som gör att Valley Lifestyle ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Valley Lifestyle befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.